La proposta de "llegim en parella" que presenta el video m'ha semblat molt interessant.
Pense que és un bon camí per millorar la competència lectora de l'alumnat. Tots dos aprenen; el tutorat, rep ajuda del tutor i , al mateix temps, el tutor, apren ensenyant.
El programa està molt pautat pel professorat on hi han unes activitats prèvies i d'altres posteriors a la lectura. D'aquesta manera s'intenta que l'alumne estigui interessat per allò que està llegint i que millore la seva capacitat comprensora.
"Llegim en parella" consegueix involucrar tant al professorat, com implicar a les famílies. Els alumnes es motiven i obtenen un major grau d'atenció a la diversitat dintre de l'aula.
Aquesta manera d'aprenentatge cooperatiu entre iguals em sembla molt enriquidora ja que cada alumne que es tutelat té un mestre per a ell, a més de que millora la seva relació en la parella com a amic i company.
El treball cooperatiu fa millorar la competència de qui forma part del grup. Educa a l'alumnat en la responsabilitat, els fa agafar-se més seriosament aquella labor que han engegat, fomenta l'autonomia personal...
A l'escola on treballe, s'ha implantat recentment un apadrinatge de lectors. De moment tot l'alumnat està molt ilusionat i no han sorgit encara els inconvenients. I sí que s'han observat molts avantatges: els alumnes apadrinats escolleixen el seu llibre de lectura amb molta ilusió i li justifiquen al padrí el per què de la seva elecció. Després els apadrinats llegeixen i els padrins fan les modificacions i ajuden als seus apadrinats.
Durant mitja hora els alumnes de cicle inicial, mitjà i superior surten al pati amb la seva parella i gaudeixen d'aquest temps de lectura. Tots ells, tant padrins com apadrinats surten emocionats i s'ho han pres molt seriosament.
Aquesta metodologia aconsegueix involucrar el professorat i les famílies sempre i quan sigui un projecte de centre, sinó poden ser més els inconvenients que les avantatges.
ResponderEliminarLa reflexió que presentes és molt breu.